Μαμά-παιδί: μια ισχυρή σχέση!

Κάθε μέρα η επαφή μου με τις μανούλες που υπάρχουν στην ζωή μου, η μαμά-φίλη, η μαμά-αδερφή, η νέα μαμά, η μαμά μου..έρχομαι αντιμέτωπη με τους καθημερινούς προβληματισμούς, την αγωνία, τα άγχη, τα γέλια, τις εξιστορήσεις από τα σημαντικά επιτεύγματα των παιδιών, την υπερηφάνεια που αισθάνονται..και τον μόνιμο προβληματισμό:
Είμαι καλή μαμά ?
Αφιερώνω τον σωστό χρόνο ?
Θα προσφέρω ότι χρειάζεται ?
Θα πετύχω στον ρόλο μου?
Η σπουδαιότητα της μητρότητας κρύβεται πίσω από μια λέξη: ΑΝΙΔΙΟΤΈΛΕΙΑ!
Η σχέση που αναπτύσσεται μεταξύ μιας μαμάς και του παιδιού της είναι μοναδική. Η μοναδικότητα της οφείλεται,ακριβώς, σε αυτό τον λόγο, διοχετεύεται τόσο πολλή αγάπη από την πλευρά της χωρίς να επιδιώκει τίποτα.
Είναι η μοναδική ανθρώπινη σχέση που γνωρίζουμε όλοι μας, η οποία είναι ικανή να παρέχει άνευ όρων αγάπη, φοβερό!
Είναι μια σχέση διαχρονική, γεμάτη από απρόοπτα, άλλοτε ευχάριστα και άλλοτε όχι.
Δεν υπάρχει «σωστή» και «λάθος» μαμά.Ούτε μια συγκεκριμένη συνταγή που πρέπει να ακολουθείται ή μια λίστα με «do and dont». Είναι μια σχέση, από την οποία, συνεχόμενα ανακαλύπτεις, μαθαίνεις, προσαρμόζεσαι, ενδυναμώνεσαι..
Έτσι σταδιακά, αρχίζεις να νιώθεις πιο σίγουρη, πιο ασφαλής σαν μαμά και απομακρύνεις τις φοβίες σου και τους προβληματισμούς σου.
Ο ρόλος μιας μαμάς,σίγουρα, δεν αφορά μονάχα την γέννηση και την φροντίδα ενός παιδιού. Είναι κάτι πιο βαθύ και απαιτητικό που ξεκινά από την βρεφική ηλικία και συνέχεια μεταβαίνει ..στην προσχολική,παιδική, εφηβική και μετέπειτα ενήλικη ζωή. Η φιγούρα της έχει πρωταρχική σημασία για την πορεία του παιδιού της.
Είναι εκείνη που σαν γονιός θα πρέπει να φροντίσει για τις ψυχικές και συναισθηματικές ανάγκες του.
Είναι εκείνη που θα πρέπει να καλλιεργήσει τις αρχές και τις αξίες που θα αποτελέσουν αύριο γνώμονες σε όλες τις μετέπειτα εμπειρίες και καταστάσεις που θα βιώσει το παιδί της.
Είναι εκείνη που θα πρέπει να είναι πάντα διαθέσιμη και να δείχνει εμπράκτως ότι εκτιμά αυτά που της λέει, αυτά  που κάνει και αισθάνεται.
Που του δίνει τον χώρο να εκφραστεί και να ανακαλύψει τις ικανότητες του και τα ταλέντα του.
Είναι εκείνη που θα προσπαθήσει να καλύψει όλες του τις ανάγκες.
 Όντας παιδί μιας μαμάς και εγώ, αρχικά θα την ευχαριστώ για όλη την αγνή,ανώτερη αγάπη της που νιώθω κάθε φορά που με κοιτά.
Την ευχαριστώ που είναι εκεί  24 ώρες το 24 ωρο για εμένα, σε όλα τα κουλά μου τηλεφωνήματα που δεν γνωρίζουν ώρες κοινής ησυχίας.
Την ευχαριστώ για όλους τους κατευθυντήριους δρόμους που μου άνοιξε για κάτι καλύτερο για εμένα.
Την ευχαριστώ που μου έμαθε τι πάει να πει ουσιαστική ανθρωπιά, λεπτότητα, ελευθερία!
Την ευχαριστώ που πέρα από μαμά μου, μου επέτρεψε να την γνωρίσω και σε άλλους ρόλους της, σαν γυναίκα, σαν φίλη, σαν εργαζόμενη.
 
 Μα την ευχαριστώ και, γιατί, όλα αυτά τα χρόνια προσπάθησε από τη μεριά της να χτίσει μια σχέση τόσο ισχυρή και ακλόνητη με εμένα, που εάν και πολλές φορές, η φοβία μας είναι να μην απογοητεύσουμε έναν άνθρωπο που αγαπάμε, κατάλαβα, ότι αυτός ο δεσμός αντέχει τα πάντα, ακόμα και τις απογοητεύσεις και συνεχίζει......

Λοιπόν, μανούλες, μην φοβάστε, απολαύστε το ταξίδι της μητρότητας! 


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις